Paradumi, kas palīdz prātam kļūt asākam

  1. Agra mošanās.

Pat, ja esat pūce, un rītos Jūsu apziņa ir miglā tīta, agra mošanās palīdzēs noskaidrot prātu līdz brīdim, kad jāķeras pie dienišķajiem pienākumiem. Lai agri mostos, vairāk par agru gulētiešanu nav vajadzīgs, taču ir daži knifi, kas ātrāk kliedēs rīta miegainību.

  • Dzeriet ūdeni ar citronu. Izspiediet viena citrona sulu, sajauciet ar svaigu (nevārītu) ūdeni. Citrons uzmundrinās, liks darboties kuņģim, lai jau pēc pusstundas Jūs varētu ķerties pie brokastošanas.
  • Regulāri paēdiet brokastis. Papildu enerģijas lādiņam Jūs saņemsiet arī vēl vienu rīta rituāla sastāvdaļu, lai sagatavotos dienas negaidītajiem pavērsieniem.
  • Nedaudz pavingrojiet. Iekustinot locekļus, Jūs sajutīsiet ķermeni un atjaunosiet pa nakti iesnaudušās maņas.
  • Ejiet dušā. Atmodināsiet vēl gulošo ķermeni, it īpaši, ja lietosiet pārmaiņus aukstu un karstu ūdeni.
  • Norīvējieties ar sausu linu drānu. Sāciet no kāju pēdām un aizvien veiciet kustības sirds virzienā. Tādējādi atbrīvosiet ādu no atmirušām šūnām un uzlabosies arī asinsrite.
  1. Mācīšanās.

Jums nevajag būt augstskolas studentam, lai uzturētu interesi un gūtu jaunas atziņas par Jūsu profesionālajā vidē notiekošo. Apmeklējiet dažādus kursus, izmantojiet interneta forumus, speciālos preses un elektroniskos izdevumus, lasiet profesionālo literatūru. Interesējieties arī par notikumiem valstī un pasaulē – tādējādi ne vien iegūsiet informatīvo bagāžu, bet arī sarunu tematus. Un komunikācija veicina Jūsu spēju domāt, spriest, analizēt un strīdēties.

  1. Melnās šokolādes baudīšana.

Kā par laimi, ārsti nav vienisprātis par vismaz šī salduma negatīvo ietekmi, ļaujot dzīvot apgalvojumam, ka šokolāde mazina stresu un palielina prāta asumu. To iesaka ne vien studentiem, bet arī citiem garīga darba darītājiem. Izglītojošu rakstu par šokolādes maģisko ietekmi uz mūsu ķermeni un prātu publicējis dzīvesziņas un stila portāls Inuu.lv.

  1. Ūdens lietošana uzturā.

Ārsti un dziednieki nerimstoši proponē ūdens uzņemšanu ar uztura palīdzību, teicot tā labās kvalitātes. Ne velti – mūsu ķermenis taču sastāv arī no šī šķidruma, mēs ienācām pasaulē caur ūdeni un daudzi no mums mīl ūdens procedūras. Ja esat konstatējis ūdens dziednieciskās un prāta možumu uzlabojošās īpašības savā pieredzē, droši turpiniet lietot ūdeni uzturā ne tikai pie ēdiena, bet arī ēdienreižu starplaikos. Stāsta, ka ūdens molekulas esot „gudras” – tās grupējoties glītās struktūrās apmierinātu un laimīgu cilvēku klātbūtnē. Tāpēc necentieties ārstēt savu nogurumu un slikto pašsajūtu ar ūdens glāzi. Labāk notveriet brīdi, kad jūtaties labi, lai stiprinātu savu labo pašsajūtu.

  1. Veselā miesā vesels gars.

Imunitāte, ko gūstam, trenējot miesu, palīdz arī uzturēt možu garu, bet gars (Geist), piemēram, vācu valodā, apzīmē arī jēdzienu „prāts”, kā pazīstamās filozofes Hannas Ārentes grāmatas virsrakstā (Arendt, H.: VomLebendesGeistes).